hits

Sunday-Funday

Søndag kan være en tøff dag å komme i gang med treningen, så derfor utfordrer jeg DEG!

Jeg kommer ved jevne mellomrom til å komme med små utfordringer som forhåpentligvis vil være utfordrende, inspirerende og et avbrekk i den vanlige treningen.

Her kommer helgens utfordring:

Du får 3 minutter til rådighet på hver øvelse og du skal kjøre så mange repetisjoner som mulig. Greier du ikke kjøre konstant i 3 minutter, er korte pauser tillat, men tiden fortsetter selvfølgelig å gå!

Mellom hver øvelse er det tillat maksimalt 2 minutter pause.

Øvelse 1:

Knebøy: Gutter/menn bruker egen kroppsvekt, veier du 80 kilo skal den totale belastningen være på 80 kilo.

Jenter bruker 50% av egen kroppsvekt. Veier du 60 kilo skal den totale belastningen være 30 kilo.

Øvelse 2:

Markløft: egen kroppsvekt.

Jenter bruker 50% av egen kroppsvekt.

Øvelse 3:

Pullups: Bredt overhåndsgrep med egen kroppsvekt.

Jenter kjører nedtrekk bredt overhåndsgrep med 50% av egen kroppsvekt

Øvelse 4:

Pushups skulderbredt grep/jenter kjører evt på kne.

Øvelse 5:

Gående utfall uten vekter. Godkjente repetisjoner er når kneet er i kontakt med gulvet.

Øvelse 6:

Situps: Bøyde hofter og kne, hender bak hodet, albuer skal treffe kne. Tillat å feste fot i ribbevegg eller liknende. Kun godkjent om albue treffer kne!

 

 

Så, hvordan gikk utfordringen?

Hvor mange repetisjoner ble det?

MVH Naprapat Herbert Nordgård

www.naprapatsenteret-moss.no

By | 2015-11-30T18:51:45+00:00 november 26th, 2015|0 kommentarer

About the Author:

Herbert Nordgård
Naprapat og personlig trener. Driver/eier av Naprapatsenteret i Moss siden 2011. Startet www.kropp.no i 2015 med målet om å være en informasjonskanal for mennesker med interesse for kropp og trening. Tilbyr tradisjonell naprapati, personlig trening, trening/kostholdsplan, ulike kurs/workshops og oppfølging via nett.